Ponad 400 osób w jednym momencie czytało książki w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 w Wałbrzychu. To już II edycja ogólnopolskiej akcji czytelniczej ,,Jak nie czytam, jak czytam” ,której głównym celem była promocja czytelnictwa, a jednocześnie włączenie się do bicia ogólnopolskiego rekordu czytania w jednym momencie.
Cała społeczność szkolna zgromadziła się o wyznaczonej godzinie, tak jak tysiące uczestników akcji w całej Polsce. Wspólne czytanie na sali gimnastycznej, tradycyjnie przy muzyce relaksacyjnej, było finałem kilkugodzinnych działań pod hasłem „Czytamy w nieskończoność! ∞”. W Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 postanowiono bowiem podczas tegorocznej edycji „Jak nie czytam, jak czytam!” propagować czytanie poprzez matematykę. Pomysłodawcą i koordynatorem przedsięwzięcia była biblioteka szkolna, ale do realizacji włączyli się wszyscy uczniowie i nauczyciele. Od kilku tygodni każdy szukał dla siebie do czytania książki, która ma w tytule cyfry bądź liczby, np. „”Szatan z siódmej klasy”, „W 80 dni dookoła świata”, „Pięć przygód detektywa Konopki”, „Pięciopsiaczki”, „Dywizjon 303”, „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”, „101 Dalmatyńczyków”, „Tydzień z godziną zero”, „O dwóch takich, co ukradli księżyc”, „Król Maciuś Pierwszy”, „Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć”, „Szósta klepka” … i wiele innych. Poszczególne klasy wykonały również plakaty z hasłami „czytelniczo-matematycznymi”, które zachęcałyby do czytania. Powstało ich kilkadziesiąt, a oto niektóre: „Raz, dwa, trzy – czytasz Ty!”; „Czytanie jest na szóstkę!”; „Dziś czytanie to potęga, każdy więc po książkę sięga!”; „2,3,6 dużo czytasz, dużo wiesz!”; „3,2,5 na czytanie mam chęć!”; „Liczenie i czytanie, to najlepsze czasu spędzanie”; „czy + tam = czytam”; „książka + głowa = wiedza”; „6 dzień tygodnia to sobota, na czytanie jest ochota!”; „W sumie każdy czytać umie!”; „Duża suma przeczytanych książek = wysoki iloraz inteligencji”; „Czytamy na 100%”. Tak przygotowani uczniowie „Piętnastki” rozpoczęli swoją przygodę z matematycznym czytaniem już o ósmej rano. Starsze klasy odwiedziły swoich młodszych kolegów i uczniowie uczniom czytali „Bajki matematyczne”. Kolejny element stanowiło przygotowanie z pasków zadrukowanych części gazet, znaków nieskończoności (∞), jako symbolu dnia. Każdy przypiął ten znak do swojego ubrania i tym samym pokazał, że wspiera akcję czytelniczą i popiera modę na czytanie. Dodatkowo klasy I wzięły udział w zajęciach z piłkami Edubal. Piłki te mają wypisane litery i cyfry, dzięki czemu dzieci podczas sportowych zabaw mogą utrwalać umiejętność czytania i liczenia. Klasy II – III w swoich gabinetach wysłuchały opowieści o nieskończoności i poznały znak „∞”. Klasy IV – VI zebrawszy się na sali gimnastycznej wzięły udział w dwóch wykładach. Pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej pan prof. dr hab. inż. Stanisław Bartkiewicz przybliżył w przystępny sposób młodym słuchaczom pojęcie nieskończoności, zarówno w ujęciu historycznym, jak i praktycznym. Następnie pan Michał Jęczmiński Majster Budowy firmy Skanska, zaproszony z aktualnie trwającej przy szkole budowy drogi, opowiedział o „czytaniu matematycznym” map projektowych i geodezyjnych. Oba wystąpienia spotkały się z ogromnym zainteresowaniem słuchaczy. Kiedy do starszych uczniów na sali gimnastycznej dołączyli młodsi, już wszyscy razem w kulminacyjnym momencie akcji czytelniczej, równo o godzinie 10:00, zaczęli czytać swoje książki. Wszystkie – jak to było ustalone, zawierały cyfry lub liczby w tytule, aby dodatkowo pokazać, że „Piętnastka” tego dnia promowała czytanie poprzez matematykę. Na zakończenie happeningu wspólnie, pod wodzą chóru szkolnego, zgromadzeni zaśpiewali hymn, przygotowany specjalnie na ten dzień. Słowa napisał jeden z nauczycieli, na melodię znanego przeboju z lat ’70.