Wielozadaniowy pojazd gąsienicowy, praktyczna drukarka 3D, roboty typu „mini-sumo" oraz „line-follower" – a w ostatnich dniach paralotnia z napędem elektrycznym – wszystko to zbudowane przez uczniów Zespołu Szkół Politechnicznych „Energetyk" w Wałbrzychu. Dzięki dofinansowaniu ze strony Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej mogą jeszcze efektywniej rozwijać swoje pasje.
WSSE współpracuje z wieloma szkołami, wspierając ich projekty i pomysły. O dobrych kontaktach z placówkami świadczy m. in. podpisane porozumienie „INVEST-PARKU" z Zespołem Szkół Politechnicznych Energetyk. Strefa dofinansowała działalność szkolnego koła robotyki. WSSE wspiera w ten sposób rozwój młodych ludzi w dziedzinie automatyki. Dzięki wsparciu uczniowie zakupili niezbędne części do budowy paraplanu – paralotni z napędem elektrycznym, służącego do transportu lekkiego ładunku w tereny zagrożone. Uczniowie szkoły planują rozwijać konstrukcję, tak aby paraplan mógł dolecieć w zaprogramowane wcześniej miejsce przy pomocy autopilota z GPS. Byłby to najtańszy powietrzny środek transportu urządzeń łączności, jak telefon komórkowy, czy radiostacja, a także medykamentów oraz pakietów żywnościowych. Pojazd mógłby dostarczyć ekwipunek w miejsca trudnodostępne lub szczególnie niebezpieczne. Masa takiego ładunku wynosiłaby ok. 3kg. Koło robotyki chce zainteresować swoją konstrukcją m. in. GOPR oraz pozostałe służby ratunkowe. Kolejnym, równie ważnym przedsięwzięciem promującym rozwój i edukację, jest wsparcie przez „INVEST-PARK" projektu pn. „Robotyka w świdnickich gimnazjach". Jest to nowatorski projekt urzędu miasta zachęcający młodych ludzi do rozwijania swoich umiejętności z zakresu przedmiotów ścisłych.