Najtrudniejsze i najbardziej ekstremalne zawody Cross Country w kraju odbędą się w dniach 27-28.09.2014 w Wałbrzychu. W zawodach będą mogli wziąć udział amatorzy bez licencji w specjalnie utworzonej klasie Amator, którzy będą rywalizować o Puchar Aglomeracji Wałbrzyskiej
Opis formuły Endurance Wyścigi odbywają się w formule Endurance wg załączonego harmonogramu czasowego zawodów.Zawodnicy zaczynają wyścig ze wspólnego startu systemem Le Mans w danej kategorii. Koniec wyścigu jest sygnalizowany przez sędziego mety po upływie czasu podanego w niniejszym regulaminie, dla danej kategorii.
Motocykle:Zawodnicy rywalizują na trasie indywidualnie, łącznie 4 godziny wg następującego podziału 2+2+2:2 godziny jazdy (wyścig pierwszy)2 godziny odpoczynku2 godziny jazdy (wyścig drugi).
Zawodnicy zaczynają wyścig ze wspólnego startu systemem Le Mans z podziałem na klasy. Po pierwszych 2 godzinach jazdy, sędzia mety sygnalizuje koniec pierwszego wyścigu i kieruje zawodników do parku zamkniętego. Tam zawodnicy zostawiają motocykle i udają się do parkumaszyn, na dwugodzinny odpoczynek.
Quady:Quady rywalizują łącznie 3 godziny wg następującego podziału 1,5+2+1,5:1,5 godziny jazdy (wyścig pierwszy),2 godziny odpoczynku1,5 godziny jazdy (wyścig drugi).
Trasa:
Teren na którym rozgrywane są zawody, to ok. 30 hektarowy obszar o zróżnicowanym podłożu i dużych różnicach wysokości. Sporą zaletą jest to, że praktycznie zawodnicy mają tutaj każdy rodzaj podłoża, od piasku, po błoto, trawę i łupek skalny, szuter i kamienie. Towarzyszą również temu liczne naturalne i stworzone przez człowieka przeszkody. Jedną z nich jest ukształtowana przez lata poprzemysłowa hałda „Wiesław" o wys. 300 m n.p.m.. Kontrastuje ona z otaczającymi ją zielonymi wzgórzami, będąc jednocześnie atrakcyjnym miejscem dla amatorów i zawodników sportów motorowych.
Zawodnicy będą mieć do pokonania pętlę o długości 8 km, po bardzo urozmaiconym i różnym terenie: trawa, kamienie, szuter, błoto, piasek. Trasa przebiega po terenach pokopalnianych, masyw zbocza górskiego, las, gdzie jej większa część ulokowana jest na wyjątkowej i gwarantującejsporą dawkę adrenaliny hałdzie. Wrażenie robi przede wszystkim duża różnica wzniesień. Strome podjazdy, szybkie zjazdy, odcinki techniczne i różnorodność podłoża – są wyjątkowe i niespotykane nigdzie indziej.