Najszybszy pociąg w Polsce

Najszybszy pociąg w Polsce

w Aktualności

Może jechać nawet 160 km/h. Ma 75m długości, niskopodłogowy podjazd, 202 miejsc siedzących oraz 256 stojących. Jest w pełni przystosowany również dla osób niepełnosprawnych.

Klimatyzacja, darmowe WiFi, szyby pochłaniające promieniowanie słoneczne i wszelkie udogodnienia dla pasażerów. Okrzyknięty najszybszym pociągiem w Polsce „Impuls” od 1 kwietnia będzie woził pasażerów na trasie Wrocław – Węgliniec (przez Legnicę i Bolesławiec). Pojazdy wyprodukowane zostały przez spółkę Newag i przystosowane są do jazdy z prędkością 160 km/h (kosztowały ponad 100 mln złotych w tym, wkład UE to ok. 67,5 mln). Dwa pierwsze „Impulsy” wyjechały na tory Dolnego Śląska 1 kwietnia 2013 r., kolejne trzy w czerwcu. Podróż tymi najszybszymi pociągami regionalnymi na Dolnym Śląsku pozwoli pasażerom pokonać odległość z Wrocławia do Legnicy w godzinę (o 10 min. krócej niż obecnie), a cała podróż pomiędzy Wrocławiem a Węglińcem skróci się o 25 minut. Nowe „Impulsy” będą mogły jeździć jeszcze szybciej, kiedy zakończony zostanie remont torów w Leśnicy. Według nowego rozkładu jazdy podróż na linii Wrocław – Legnica wynosić będzie 52 minuty (18 min. krócej niż teraz), a pokonanie trasy Wrocław – Węgliniec powinno zająć nie więcej niż 1:41 h (39 min krócej). Średnia prędkość nowych EZT na trasie Wrocław – Legnica (uwzględniająca czas na hamowanie, postój i rozruch na stacjach) wyniesie ok. 90 km/h. W nowych pociągach znajduje się 212 miejsc siedzących, czyli ok. 25 więcej niż w obecnie kursujących tradycyjnych składach elektrycznych (serii EN57). Kolejna nowość to system liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie dokładniejszych danych o frekwencji w poszczególnych kursach, a to ułatwi planowanie rozkładu jazdy. Pasażerowie w czasie podróży  mogą korzystać z Internetu, podładować komórkę czy przewinąć niemowlę na specjalnie przygotowanym przewijaku. Komfort podroży poprawiają także szyby pochłaniające promienie słoneczne, klimatyzacja i wygodne fotele, a niskopodłogowe wejście ułatwi poruszanie się osobom niepełnosprawnym i rodzicom, którzy podróżują z dziećmi w wózkach. Na licznych udogodnieniach technicznych (np. elektroniczne układy sterowania pojazdem, kamery zamiast lusterek czy monitoring wnętrza) skorzysta także obsługa pojazdu.

W 2011 roku spółka Koleje Dolnośląskie  podpisała umowę na dostawę pięciu nowych pociągów (elektrycznych zespołów trakcyjnych). Zakup kosztował ponad 100 milionów złotych, a 67,5 mln z tej kwoty pochodziło z funduszy Unii Europejskiej. Reszta tej kwoty pochodzi z budżetu Kolei Dolnośląskich.

E.C

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Aktualności

Konsultacje społeczne

Powiat Wałbrzyski zaprasza wszystkich mieszkańców do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących propozycji

Budują obwodnicę

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oficjalnie zainaugurowała rozpoczęcie prac przy

Biała broń

Zamek Książ w Wałbrzychu otrzymał w depozyt minikolekcję broni białej ze zbiorów
Go to Top