Święto motoryzacji

Święto motoryzacji

w Gospodarka

160 firm, 270 osób, ponad 900 spotkań biznesowych w ciągu dwóch dni – tak w liczbach przedstawia się Automotive CEE Day, który odbył się w Opolu 14-15 kwietnia br. Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna była współorganizatorem tego wydarzenia.

Automotive CEE Day to jedno z najważniejszych spotkań B2B w Europie Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie gromadzi nie tylko przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, ale również branż powiązanych. Tegoroczna edycja odbyła się w opolskim Centrum Wystawienniczo-Kongresowym. – Opole to miasto innowacji, młodych ludzi i świetnie rozwijającego się przemysłu. Za oknem mamy Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną, w której czekają jeszcze wolne tereny – zachęcał podczas otwarcia Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola. W organizację Automotive CEE Day włączyła się Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „INVEST-PARK", w której dominuje przemysł motoryzacyjny. Na terenie strefy działa ponad 180 firm. Przedsiębiorcy zainwestowali blisko 22 mld zł, co pozwoliło na stworzenie 44 tys. miejsc pracy. – Wałbrzyska strefa to optymalne miejsce na lokowanie inwestycji. Zróżnicowana oferta starannie dobranych terenów, w połączeniu z ulgami podatkowymi i wsparciem naszych ekspertów, gwarantuje sukces przedsięwzięcia – wymienia Maciej Badora, prezes WSSE „INVEST-PARK". – Mamy również blisko 20-letnie doświadczenie w kontaktach z biznesem, szczególnie z inwestorami z branży motoryzacyjnej. Zaufało nam blisko 50 przedsiębiorstw reprezentujących ten przemysł. Są wśród niech koncerny Volkswagen i Toyota, jak i średnie oraz małe firmy. O tym, że dobrze czują się w wałbrzyskiej strefie, świadczą poniesione przez nich nakłady, przekraczające 11 miliardów złotych – podkreśla. Uczestnicy wydarzenia odbyli nawet kilkadziesiąt spotkań biznesowych z potencjalnymi kontrahentami lub partnerami. Opolska fabryka pojazdów i quadów Polaris otrzymała aż 60 zaproszeń do rozmów. – Nasza marka jest coraz bardziej rozpoznawana – mówi Krzysztof Zapora z firmy Polaris. – Takie spotkania pomagają w nawiązaniu kontaktów biznesowych, które mogą przerodzić się w stałą współpracę. Coraz więcej naszych produktów powstaje w Europie, dlatego szukamy poddostawców również w Polsce – dodaje. – Efekty rozmów nie są dostrzegane natychmiast, ale bywa że są początkiem owocnej współpracy – uważa Maria Trawińska z firmy Mahle, która w krotoszyńskiej podstrefie WSSE produkuje tuleje i tłoki. – Całe dwa dni mieliśmy wypełnione spotkaniami, do tego stopnia, że z niektórych zaproszeń musieliśmy zrezygnować – przyznaje. Jednym z atutów Automotive CEE Day jest interaktywna platforma umawiania spotkań między firmami. Uczestnicy samodzielnie kształtują harmonogram rozmów i precyzyjnie dobierają partnerów. – Spotkanie pomaga w znalezieniu kooperantów, co zajmuje dużo czasu gdy poszukujemy ich na własną rękę. Uczestnictwo w poprzednich edycjach pozwoliło nam nawiązać bardzo owocną współpracę – zaznacza Justyna Kołodziejska-Kwiecień, dyrektor zakupów z GKN Driveline. Brytyjska firma, działające w podstrefie Oleśnica jest producentem półosi i wałów napędowych do samochodów osobowych. – Wydarzenie jest szansą na pozyskanie większych klientów i zleceń. Podczas podobnych spotkań udawało nam się nawiązać takie kontakty. Oprócz tego możemy promować naszą markę, gdyż oprócz umówionych rozmów, uczestnicy odwiedzają również nasze stoisko – mówi Małgorzata Koba z firmy Log-Tech z Sycowa, producenta stalowych konstrukcji wykorzystywanych podczas transportu części motoryzacyjnych.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Gospodarka

Toyota się rozpędza

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) uruchomiła w Wałbrzychu drugą linię produkcyjną małej

Inwestycyjne wsparcie

Uchwałą Sejmiku Województwa Dolnośląskiego przyznano dodatkowe środki na program ochrony gruntów rolnych,
Go to Top